Wi-Fi problemen en andere rompslomp - het vervolg

14-08-2013 21:06

Ik snap er nog steeds niets van. Wel wi-fi, geen wi-fi, wel wi-fi... Jammer die ongein, maar vooruit.

Inmiddels zit ik na een paar dagen zonder wi-fi weer op de bank met de laptop op schoot. Niet met een kabeltje vanuit de meterkast, maar gewoon zo via de draadloze verbinding. Daarnet had ik de laptop maar weer even uitgezet, draadje uit de meterkast in de laptop, laptop weer aan en ja hoor... daar was de wi-fi weer... voor zolang het duurt althans. Snel doortypen dus!

Het is zo makkelijk dat internet en computersystemen zijn een geweldige uitvinding, maar wat raak je er toch snel aan gewend dat je het hebt! En hoe onthand je kunt zijn als er iets niet werkt bleek gisteren op het werk maar weer. We hebben op het werk als groothandel een systeem dat de basis vormt voor het hele bedrijf en daar zat iets in dat er voor zorgde dat het niet werkte. Dit met alle gevolgen van dien. Het betekende namelijk dat orders niet inspoelden en daardoor niet verwerkt konden worden tot het probleem verholpen was. Gelukkig konden we op verkoop wel orders noteren, omdat we dat tegenwoordig via een website (een soort intranet) doen. Maar ja, ook die orders moesten uiteindelijk via dat andere (basis) systeem verwerkt gaan worden. Zolang dat niet zou gebeuren zou geen enkele klant z'n order de volgende dag gaan krijgen.

Lang leve de goede sfeer op de afdeling. Iedereen hield de moed er in en maakte er het beste van tot we om 17:50 het verlossende woord kregen dat de problemen in zoverre waren opgelost dat de orders weer in konden spoelen. Uiteraard heb je op zo'n dag een eindtijd waarop de verschillende vervoerders hun te bezorgen pakketten moeten ophalen om deze op tijd in het sorteercentrum te krijgen. Dat betekende helaas nog steeds dat niet iedere klant z'n pakket de volgende dag zou gaan ontvangen, maar gelukkig nog wel een redelijk deel ervan.

Positief aan dit hele verhaal is dat er aan alle kanten weer eens een gevoel van grote saamhorigheid heerste binnen het bedrijf. Iedereen informeerde op andere afdelingen wat de storing daar voor gevolgen had en of men iets voor de ander kon betekenen. Deze storing tot een zo goed mogelijk einde brengen was het gezamenlijk doel. Na 18:00 zijn liepen zowel Micha als ik nog een aantal orders in het magazijn, zodat deze nog op tijd met de vervoerder mee zouden kunnen. Hier kwamen we verschillende mensen van telesales en andere afdelingen tegen die hetzelfde idee hadden gehad. "All hands on deck" so to speak.

Behalve gisteren wat langer door te werken, waren mijn directe collega, mijn leidinggevende en ikzelf ook vanmorgen wat eerder om de laatste achterstand op Telesales weg te poetsen. Uiteraard begon men in het magazijn ook wat eerder vandaag en waren er extra mensen opgetrommeld. Voor zover we hebben kunnen bekijken kan er morgen fris begonnen worden. Dat hoop ik dan althans voor iedereen die werken moet.