Weer een weekje verder

05-03-2014 19:20

Ja hoor, we zijn weer een weekje verder! Waar is de week gebleven?! Het lijkt wel of ze steeds sneller gaan naar mate de zwangerschap vordert! En wat hebben we dan zoal gedaan? Donderdag zijn moeder en dochter weer goedgekeurd door de verloskundige: hartslag van de kleine meid prima, bloeddruk van moeders heel netjes, afmeting van de baarmoeder helemaal volgens schema, etc. Vanaf nu moeten we ons echter iedere 2 weken melden. De frequentie van de controles wordt dus opgeschroefd. Sterker nog: 12 maart moet ik voor controle, 19 maart hebben we de liggingsecho en dan zal het de week erop wel weer controle zijn... Dan kom je er dus 3 weken aaneengesloten... Ietwat overdreven als je het mij vraagt, maar vooruit. 

Vervolgens zijn we dezelfde dag lekker wezen zwemmen en gingen we 's avonds met de aanstaande oma naar het theater. De liedjes van Wim Sonneveld, gezongen door onder andere Tony Neef, leken bij de kleine meid goed in de smaak te vallen. Het was een drukte van jewelste in mijn buik op de momenten dat de noten heerlijk zuiver door het theater galmden. Ook mama en oma vermaakten zich opperbest.

Vrijdag werd er gewerkt en was er verder niets bijzonders. Maar goed ook, want zaterdag stond er een "Bellyshoot" gepland. Sander van Tuijl schoot een heel stel geweldige plaatjes van mijn dikke buik, van de aanstaande papa en mama, etc. Wat ontzettend leuk om te doen en wat een mooi aandenken voor later hielden we er aan over! En het was nog gezellig ook. Helemaal goed, thanks Sander!



De rest van de dag heb ik weinig gedaan, want zo'n middag hakt er wel in op het moment. Micha is 's avonds nog wel naar een housewarming geweest, maar dat was voor mij geen optie meer. Niet alleen omdat de shoot 's middags was, maar ook omdat de energie 's avonds sowieso wel op tijd op is. Zelf lag ik dus mooi op tijd in bed en heb ik volgens mij geslapen als een blok. Uiteraard met uitzondering van het standaard wakkere moment om 3:00 uur.

Zondag had Micha afgesproken bij mijn oom en tante Windows 8 te installeren op de pc en ben ik mee gegaan, zodat ik mijn gezicht en buik even kon laten zien bij de squash. Beregezellig om even daar te zijn en bij te kletsen met alle squashers. We hebben gezellig bij mijn oom en tante meegegeten en waren aan het begin van de avond terug in huis. Voor mij wel tijd om te gaan liggen, na een middag op een stoel.

Maandag moest er gewerkt worden. De laatste werkdag met Nanda voor mijn verlof. Het blijft een vreemd idee, maar deze dag zat er op. Nog even naar de "pufcursus" 's avonds, de op-een-na-laatste, en daarna nog naar Grey's Anatomy (de laatste helft) kijken op de bank. Ergens ben ik toen in slaap gevallen en werd ik om 1:00 wakker. Best tijd om naar boven te verplaatsen dus.

Gisteren was een soort van rustdag. Een dag om bij te komen voor mijn lichaam en dan voornamelijk de bekken. De hele dag heb ik allerlei regeldingetjes uitgevoerd vanuit het bed en ging ik alleen 's avonds gezellig met Karin zwemmen. Het was alleen wel heel erg druk in het zwembad, dus zig-zaggen geblazen. Over 2 weken dus toch maar even terug naar de maandagavond denk ik. Die was toch echt rustiger. Na het zwemmen gelijk het bed in en hoewel de televisie nog wel aan heeft gestaan heb ik er weinig meer van meegekregen. Wat kan een zwangere muts toch veel slapen! ;-)

En dan zijn we alweer bij vandaag. De laatste werkdag voor mijn verlof met Kelly. Ook deze dag vloog weer voorbij. Nu is dat sowieso wel het geval met die gebroken dagen. Het was 12 uur voor ik het door had, 3 uur diende zich ook al snel aan en voor mijn gevoel was het niet veel later ook alweer 6 uur en tijd om naar huis te gaan. Er werd even gehoor gegeven aan mijn patatverslaving en nu zit ik hier op de bank dit blogje te schrijven.

Morgen zal ik waarschijnlijk beginnen met rust, lig ik om 11:45 in het zwembad en pakken we daarna weer de nodige rust, zodat mijn laatste werkdag voor het verlof goed volgehouden kan gaan worden. Het zal vast heel vreemd voelen om vrijdag om 18:30 de deur uit te lopen om er de komende (in ieder geval) 16 weken niet terug te komen om te werken. Natuurlijk zal ik volgende week nog even arretjescake brengen en is er nog een workshop op 25 maart die ik in principe wil volgen als het lukt, maar ik kom er niet om te werken de komende 16 weken. Dat klinkt weer heel lang, maar ook deze tijd zal wel voorbij vliegen, zoals de zwangerschap op zich dat ook doet...