Voorbereidingen

17-11-2013 13:55

Zoals in mijn vorige blog aangegeven gaan Micha en ik trouwen op 11-12-13. Hoewel we het klein en intiem houden moet er meer geregeld worden dan je zou denken. Huwelijkse voorwaarden zijn het nieuwe "in gemeenschap van goederen" en hoewel men van plan is dit aan te gaan passen, moesten wij er nog voor naar de notaris. Dit is geregeld en de proefovereenkomst hebben we op de mail ontvangen. Ook notarissen gaan gelukkig met hun tijd mee. Al zou het soms leuk zijn als een dergelijke overeenkomst dan ook in begrijpelijk Nederlands geschreven zou worden... Anyway, de beste man heeft prima in de gaten gehad waar het om ging, dus het is een kwestie van doornemen en goedkeuren of aanpassingen doorgeven.

Buiten een bezoekje aan de notaris, moet je ook in ondertrouw. Dat zal aanstaande dinsdag gaan gebeuren. We hebben de kopietjes van de id-kaarten van de getuigen binnen en beiden een geldige id-kaart van onszelf, dus... ook dat gaat goed komen.

Het trouwen op zich zal gebeuren met alleen ouders, oma, broers, zussen en aanhang. Oh, en een fotograaf, die mocht er ook bij zijn. Vervolgens gaan we gezellig foto's maken en brunchen bij Freriks in Winterswijk. Hopelijk is het een beetje mooi weer, want anders moeten we nog wat verzinnen om familiekiekjes te schieten, maar dat komt vast goed.

Vrijdag de 13e vieren we dan in kleine kring dat ik dezelfde achternaam ga dragen als Micha en de kleine die op komst is. Ook daarvoor moest nog wel wat geregeld worden. Een lokatie is bijvoorbeeld wel handig. Aangezien we het klein willen houden ging ik op zoek naar een ruimte waarbij je alleen de ruimte huurt en verder je eigen spulletjes mee neemt. Het was tenslotte niet de bedoeling 1500 euro uit te gaan geven aan een gezellig samen-zijn, terwijl we gratis trouwen omdat het makkelijker is... Dit bleek in eerste instantie lastiger dan gedacht, maar is uiteindelijk gelukt. Lokatie voor de viering: check.

Ringen zijn ook wel handig. Natuurlijk hadden we onze ringen kunnen gebruiken die we een aantal jaren geleden kochten, maar dat is niet leuk. Gisteren zijn we dus hier in Borculo even wezen kijken naar trouwringen. Goud hoeft van ons beiden niet, gelukkig. Het is wel iets dat je standaard blijft dragen, maar we zijn beiden meer van het zilver. Bij de ringen die we nu dragen waren we er binnen een kwartier uit en ik geloof niet dat dit veel langer heeft geduurd. Het is in zekere zin wel een upgrade van de huidige ringen. In die van mij zitten 3 kleine steentjes, maar wel heel subtiel. Ja, ik ben er wel blij mee.

En dan is er nog iets wat er wel bij hoort als je gaat trouwen en wilt dat er mensen aanwezig zijn: uitnodigingen! Deze heb ik gisterochtend in elkaar gezet (na een tijdje gezocht te hebben op verschillende sites) en besteld, nadat Micha ze had gecontroleerd. Als het goed is worden ze maandag aan ons afgestuurd en krijgen we ze dinsdag in huis. Gelukkig hadden we wel iedereen al ingelicht dat men de datum vrij "moest" houden en dat de uitnodigingen later zouden volgen, omdat de lokatie nog niet bekend was. 

Uiteraard zijn we er dan nog niet, want ook kleding is een belangrijk dingetje tijdens een bruiloft. Micha heeft een pak, dus dat is snel opgelost. Een dure trouwjurk slaat de plank mis voor wat betreft onze insteek, maar ik ga ook niet in een pak trouwen (niet dat ik daar nog in pas) of in een zwangerschapsspijkerbroek, dat moge duidelijk zijn. Nu heb ik pasgeleden 2 korte jurkjes gekocht tijdens een middagje Prenatal met Simone en Hilde, die ik nog niet aan heb gehad, dus dat zou een optie zijn. Of toch iets nieuws? Een lange, nette positiejurk? Tja... lastig... Tips en ideeen zijn van harte welkom :)

Maar voor nu is het zondag en kijk ik nog een filmpje, om vervolgens de rest van de dag ook lekker niets te doen na een slapeloze nacht. Soms zitten deze dagen er tussen en dat schijnt akkoord te zijn, nou laat het dan ook maar zo zijn dan...