To-Do-Lijstjes

10-03-2014 07:34

To-Do-Lijstjes, of lijstjes in het algemeen, wie heeft ze niet? Boodschappenlijstjes, ja die gebruikte ik altijd wel, want anders kostte het me standaard een tweede ritje supermarkt, omdat ik juist datgene vergat waar ik in eerste instantie voor ging. Een lijstje voor als ik een koffer moet pakken voor de vakantie, ja die is me ook bekend. Maar sinds ik zwanger ben maak ik werkelijk voor alles lijstjes. Eigenlijk een beetje met dezelfde reden als mijn boodschappenlijstjes: ik vergeet nu de belangrijkste dingen! Nu heb ik gisteren een heel artikel gelezen over waarom je dingen vergeet als je zwanger bent en het blijkt dat ik een goed excuus heb. Dat is fijn!

Vannacht ben ik samen met ons kleine meisje veel wakker geweest. Rond 1:00, om 3:00 en sinds vanmorgen 5:00 was madam niet meer te vermurwen en werd ze pas weer rustig toen ik om 7:00 dan toch maar in beweging kwam, alle pogingen met mijn handen over mijn buik wrijvend ten spijt. Dat betekent dus dat ik vandaag, deze eerste echte dag van mijn verlof nu al beneden zit om met de laptop op schoot dit blog te schrijven en het een en ander van mijn To-Do-Lijstje af te werken vandaag.

TO-DO-LIJST:
1. negenmaandendagboek bijwerken
2. plakfolie voordeur
3. trapstickers plakken
4. ziekenhuistas pakken en klaar zetten
5. oefenen maxicosi-easyfix
6. logeerbed verdieping lager + op kratjes
7. muurschildering(en) babykamer
8. lijnen voor kaarten ophangen
9. ramen lappen
10. fotoalbums afmaken/bijwerken
11. voorste deel vd zolder opruimen
12. arretjescake maken voor mijn verjaardag
13. overige hapjes maken voor mijn verjaardag

Zo ziet het lijstje er op dit moment uit. Er zit geen logische volgorde in, behalve dat het de volgorde is waarop ik het me bedacht heb, want nummers 2, 3 en 11 kunnen ook nog wel een jaar op het lijstje blijven staan als dat nodig is. Nummer 4 is wel iets dat eigenlijk misschien al wel klaar had moeten zijn. Men zegt dat je je ziekenhuistas vanaf de 32e week klaar moet hebben staan... euhm... ja... dat is dus niet gelukt, maar dat zou toch vandaag moeten kunnen. De muurschildering en het bijwerken van het negenmaandendagboek, ja daar kan je heel lang mee wachten, maar dan gaat het dus niet meer gebeuren. Dat zou natuurlijk wel wat zonde zijn, dus misschien lukt het me vandaag wel daar ook wat mee te doen.

Er staan ook een paar activiteiten op die voor mijn verjaardag bedoeld zijn en dat moet dan dus wel voor donderdag gebeuren: nummers 9, 12 en 13. De ramen lappen wordt nog een uitdaging. De buitenkant wordt eens in de 6 weken door een bedrijf gedaan, maar de laatste keer waren de weersomstandigheden niet heel gunstig de dag erna... Veel wind en regen heeft er toen voor gezorgd dat het slechts een dagje echt zichtbaar was dat de ramen gedaan waren. Binnen wordt sowieso hoogtijd weer eens te doen, helemaal nu het zonnetje er zo mooi op schijnt. De uitdaging zit hem echter in de dikke buik en het feit dat men eigenlijk vindt dat ik niet op een trapje moet gaan staan "in mijn toestand"... Euhm, ja, maar mijn armen zijn ook niet lang genoeg om er zo bij te kunnen, dus zal ik wel moeten.

De arretjescake zal ik morgen of woensdag gaan maken. Het scheelt dat het maken van arretjescake zo gebeurd is. Je hebt er het een en ander aan rotzooi van, maar ook dat is snel opgeruimd. Dit jaar zal ik voor het werk op een enigszins andere manier arretjescake maken. Dat is dan wel weer leuk voor de afwisseling. Normaal trakteren we namelijk als we met verlof gaan en dat heb ik (nog) niet gedaan, omdat ik dus donderdag ook jarig ben en dan 2 weken achter elkaar arretjescake zou maken. Nu heb ik brownie-blikken gehaald en maak ik een lagere arretjescake, waar ik dan glazuur en leuke roze strooiseltjes gebruik om het geheel te versieren. Eens kijken wat dat wordt. Woensdagmiddag zal ik dan de overige hapjes maken. Heel bewust allemaal hapjes die makkelijk een dagje in een trommeltje in de koelkast kunnen staan, zodat ze de volgende dag alleen nog maar op een schaal/bord gelegd hoeven te worden. Donderdag zal ik dus ook nog even een ritje naar HP maken, om de traktatie te brengen. En dan komt er 's middags en 's avonds wat visite. We hebben het dit jaar maar heel fijn opgedeeld, zodat er niet teveel mensen in een keer komen en dat het voor mij ook haalbare kaart is om er bij te kunnen zijn zonder er al teveel last van te hebben naderhand. Helemaal goed.

En voor nu? Nu heb ik mijn ontbijt en kopje koffie op, netjes mijn pitamientjes geslikt, dit blogje geschreven en is het amper 8:15 uur! Nog een hele dag te gaan! Eerst die ziekenhuistas dan zo maar denk ik en ook daar is dan weer een lijstje voor met spulletjes die er in moeten :) Het hangt van lijstjes aan elkaar dus!