Leenbakker

04-04-2014 14:37

Nou zeg... wat laat ik me makkelijk overrompelen op het moment! Volgens mij deed ik dat voor de zwangerschap echt niet... Maar goed... eenmaal thuis heb ik het wel even aangepakt en opgelost, want het ging me toch echt niet gebeuren zo.

Even beginnen bij het begin: Micha en ik krijgen het oude bed van mijn ouders dat nog zeker 100 jaar mee kan, aangezien mijn vader deze zelf heeft gemaakt van onverwoestbaar ijzer. Ik heb het altijd een mooi bed gevonden en nu hadden zij een ander bed en kwam deze vrij. Mijn moeder wilde hem wel weg doen naar de ijzerboer, mijn vader vond dat nog wel jammer en was blij dat ik het bed wel wilde. 1 klein nadeel: het nachtkastje en de kaptafel die mijn vader er destijds ook bij had gemaakt waren niet naar mijn smaak en dus moest er iets nieuws komen dat als nachtkastjes kon fungeren. Even kijken op het internet bracht me bij de Leenbakker en de kastjes met de naam "Fleur". Nou ja, prima. Aangezien ik toch met Jacqueline in Doetinchem had afgesproken vandaag en ze daar een Leenbakker hebben, kwam dat weer mooi uit.

Vol goede moed stapte ik de Leenbakker binnen en vond al snel het kastje dat ik zocht. Er leken er ook nog gewoon 2 op voorraad, dus het zat mee. Bij de kassa even gevraagd naar een sterke kerel die me de kastjes even wilde ophalen en in de auto wilde leggen. Ook dat was snel geregeld. Top! So far so good... Echter bleek bij het afrekenen dat het twee verschillende kleuren waren... Er was nog een witte en een taupe als bouwpakketje, maar als ik wilde kon ik wel het showmodel (de taupe versie) en het bouwpakketje taupe kopen, dan had ik 2 dezelfde. Prima. Dus even het bouwpakketje afrekenen en vast inladen, dan kon de beste man achter de kassa even snel anderen helpen en konden we even naar het showmodel kijken. Prima. Nog steeds leek het voorspoedig te gaan.

De aardig jongen die de kastjes had opgehaald had inmiddels de witte terug gelegd en legde het taupe bouwpakket in mijn auto. Helemaal goed. Dus weer naar binnen voor het showmodel en daar ging het mis... Het bleek dat ze me het showmodel toch niet mee konden geven... Er was namelijk nog voorraad van in het hoofdmagazijn en, zo werd er maar even platweg gezegd, dan moesten ze een nieuwe bestellen en die weer in elkaar gaan zetten... Kortom: daar hebben we geen zin in. Nu snap ik dat natuurlijk wel, alleen was het me al toegezegd en zou het dus betekenen dat ze er eentje zouden bestellen en ik dinsdag weer op en neer kon kleppen naar Doetinchem... Dat is vervelend... Maar goed, het leek echt niet anders te kunnen -althans, er werd totaal geen ruimte gelaten voor klantvriendelijkheid of iets van tegemoetkoming- en laten bezorgen kostte maarliefst 25 euro! Euh ja... Hmmm... dus heb ik de bestelling maar laten plaatsen en zelfs een aanbetaling gedaan!

In de auto, op de terugweg, kwam ik echter aan het denken. Wat was eigenlijk het probleem met een kastje van dit kaliber even in elkaar zetten? Zeker als er al toegezegd was dat ik dit showmodel kon afnemen? En had die beste man niet even kunnen informeren in een ander filiaal, zoals winterswijk, of ze hem daar zouden hebben, want dan zou ik vandaag nog over Winterswijk terug kunnen rijden en daar kastje 2 kunnen halen... Grrrrr... Allemaal te laat bedacht en terugrijden was geen optie, want inmiddels had ik mezelf wel zo opgefokt over dit kleinigheidje dat ik dan waarschijnlijk aan het huilen zou komen in de winkel en dat was al helemaal niet de bedoeling...

Eenmaal thuis heb ik het verhaal maar eens in een klachtenformulier op de website ingevuld. Krijg ik de mededeling te zien dat men er naar streeft de formulieren binnen 5 werkdagen te beantwoorden, maar dat het vanwege drukte langer kan duren! Dat zijn we bij Holland Pharma toch heel anders gewend, maar goed. Gelukkig hadden ze ook nog een telefoonnummer. Een 0900 nummer, maar toch... Vooruit dan maar weer, want ik wilde wel een oplossing binnen nu en eigenlijk gelijk ;) Aan de telefoon werd ik zeer vriendelijk en begripvol te woord gestaan. Deze aardige mevrouw ging even kijken hoe het zat met de voorraden in Winterswijk en als ik het niet erg vond alsnog naar Winterswijk te rijden dan zou ze me aanraden daar even heen te bellen, want er zou voorraad moeten zijn. Dan konden ze het kastje daar even aan de kant leggen en voor me reserveren, dan kon ik daarna naar Doetinchem bellen om de bestelling te annuleren en voor wat betreft de aanbetaling, die konden ze dan terug storten op mijn rekening. Nou dat klonk me wel als een goede oplossing in de oren. Dus zo gezegd zo gedaan. Het gevoel bij de Leenbakker als concern werd al wat beter.

Het belletje naar het filiaal in Winterswijk zorgde ervoor dat ik het vertrouwen in deze keten wel weer terug had. Het werd goed opgelost tot dusver. Ik werd ook in dit geval heel vriendelijk te woord gestaan en kon me zelfs melden bij de kassa met de bon van Doetinchem en dan zou ik daar afrekenen en door rijden naar het magazijn aan de zijkant, waar ze de kast (als bouwpakket) in mijn auto zouden leggen, zodat ik zelf niet hoefde te tillen. Top!

Toen kwam het telefoontje naar Doetinchem. Men leek not amused dat ik naar een ander filiaal had gebeld en dezze bestelling wilde annuleren. Nu moeten ze wel, dus ach... Ik kon dan wel even langs komen voor de terugbetaling van de aanbetaling die ik had gedaan. Grote irritatie in de stem van de man aan de telefoon toen ik aangaf dat ik met de klantenservice had gebeld om te vragen hoe en wat en dat ze hadden aangegeven dat het ook terug gestort kon worden. Met frisse tegenzin noteerde hij mijn bankrekeningnummer en andere gegevens... Even in de gaten houden dus of dat geld ook terug komt, maar vooruit, verder was het opgelost.

Wat een moeite toch voor een nachtkastje! Grrrrr en dan moeten ze nog in elkaar gezet worden ook!!! Hahah! En hoe verbaasd ik ook was over het gebrek aan klantenservice in Doetinchem, nog veel verbaasder was ik over mijn eigen reactie... Dat ik het zomaar over mijn kant liet gaan. Normaal had ik volgens mij dan dat andere kastje ook zo weer ingeleverd en ter plekke naar Winterswijk gebeld of ze er daar wel 2 hadden! Nu liet ik me volledig overrompelen en ging ik er maar gewoon in mee... Vreemd...

Maar goed, op naar Winterswijk, naar de vriendelijke tak van de Leenbakker :D