Jongetje of meisje?

01-12-2013 13:23

Als je zwanger bent dan hoort een 20-weken-echo erbij. In zoverre, geen enkele echo is verplicht, maar ik geloof niet dat ik ook maar iemand ken die deze echo zou afwijzen en wij zullen ons dus op 5 december ook netjes in Varsseveld melden. De vraag die iedereen over deze echo stelt is: ,,Willen jullie weten wat het wordt?" Nu is dat een beetje vreemd, want op het moment dat de echo gemaakt wordt is het al een jongetje of een meisje en wordt het dus niets meer. Hoe dan ook, het antwoord op de vraag die men stelt is: ,,Ja, we willen graag weten of er een jongetje of een meisje huist in mijn steeds dikker wordende buik." De volgende vraag die je op je afgevuurd krijgt is of je het dan ook met de wereld wilt delen of men naar jongens- of meidennamen moet gaan vissen in de 2e helft van de zwangerschap. Ook op deze vraag is het antwoord dat we zullen delen wat het geslacht van de kleine is.

Natuurlijk zijn er ook vrienden, kennissen en familieleden die er van overtuigd zijn dat ze al weten of we een jongetje of een meisje krijgen. Al deze uitspraken heb ik genoteerd en nu de 20-weken-echo nog maar een paar dagen van ons verwijderd is, krijgen de facebook-vriendjes de kans om nog even aan te geven wat men denkt. Micha denkt dat we een meisje mogen verwachten en mijn gevoel zegt een jongetje. In de totale telling lijken de jongetjes een kleine voorsprong te hebben. Maar ja... We zullen het pas donderdag weten. Dat wil zeggen, als de kleine niet zo eigenwijs is de benen bij elkaar te houden en we dus niets kunnen zien. Ergens zou dat natuurlijk ook nog maarzo eens kunnen als je naar de ouders kijkt ;-)