Een druilerige vrije dag

08-08-2013 07:58

Deze week was ik voor de afwisseling eens een woensdag vrij in plaats van de donderdag. Dinsdagavond kreeg ik een berichtje van de puberdochter van een goede vriendin, of ze dan die vrije woensdag langs mocht komen voor het kijken van wat films, wat kletsen en het magnetiseren van haar pijnlijke schouder. Maar natuurlijk mag dat. 's Middags of 's avonds? "Allebei?" was de wedervraag. Prima! Het bleek een geweldige dag voor een filmmarathon, gezien de aanhoudende regen, dus een prima invulling van deze vrije dag.

Na de lunch werd ze hier door d'r moeder afgezet (vanwege de regen, anders was ze wel zelf komen fietsen). Haar moeder mocht uiteraard geen kop thee blijven drinken, want het was tenslotte haar middag hier. Helder. En uiterlijk 21:00 zou ik haar weer naar huis brengen. Alle tijd dus voor een beetje quality-time, zoals ze dat schijnen te noemen.

We begonnen met de film "Karate Kid", niet een van de oude films, maar die van 2010 met Jayden Smith en daarna wilde ze graag "Save the last Dance" zien, een van mijn favorieten en dus in mijn ogen een prima keuze. Nog een klein stukje "Alles is Familie", voordat ik ging koken en Micha thuis kwam van het werk. Na het eten (ook gezellig zo met z'n drieen aan tafel) vertrok Micha gauw naar zijn gamezolder, de "man-cave", want het restant van de film "Alles is Familie" zag ie niet zo zitten en deze meidenaangelegenheid wilde hij waarschijnlijk ook niet verstoren. Helemaal prima.

Om 20:50 trokken we onze schoenen/slippers aan en stapten we, lui van een middag hangen, maar voldaan in de auto. Netjes op tijd thuis, maar het hele magnetiseren vergeten, dus daar nog even een klein beetje warmte op d'r schouder voor ze naar bed vertrok. Het was weer gezellig :)