Brrrrrr... Koud!

10-09-2013 21:16

10 graden?! Staat dat er nou echt? Ja, het stond er ook na een keer knipperen met mijn ogen nog steeds, daar op dat venstertje in de auto. 10 september, 10 graden celcius. Ik was blij dat ik eerder deze ochtend had besloten een shirt met lange mouwen onder mijn zomers gele shirt aan te trekken. En alsof dat nog niet vervelend genoeg was, dat ik in mijn vakantie de lange mouwen alweer tevoorschijn moest halen, kwam de regen ook nog eens troosteloos met bakken uit de lucht zetten. Maar goed, ik was op weg naar de gezeligheid, ik ging een bakkie doen bij een goede vriendin en wat bijkletsen. Dus ach, dan zouden we toch binnen zitten en maakte het ook eigenlijk niet meer uit.

Haar 2 kids zitten uiteraard op dezelfde school, maar aangezien er verbouwd gaat worden zit de oudste op een andere lokatie. De buurmeisjes zijn op dinsdag tussen de middag ook bij dit gezin voor de boterham. Ik ben de meiden gaan ophalen terwijl de oudste werd opgehaald door z'n moeder. Gezellig een boterhammetje eten met z'n allen, de kids weer naar school en nog wat tijd om te kletsen.

Vervolgens nog even door naar een andere vriendin die met haar jongste dochter 2 inentingen moest halen. Bij de oudste was ik ook meegeweest en hoewel ik had verwacht dat deze meid het makkelijker op zou pakken. Ze bleek er echter nog meer moeite mee te hebben dan haar oudere zus. Daadwerkelijk met 2 man vast houden plus de dames van de prikdienst. Zij bij d'r moeder op schoot, ik ervoor op mijn knieen. Haar benen klem tussen de mijne, zodat ze me niet kon schoppen en haar handen vast zodat de dames er bij konden. Doorpakken dan maar... Drama! Ik snap het wel, want het is natuurlijk ook eng als je al verschillende kinderen huilend van die stoel af ziet komen. Maar uiteidelijk kregen de dames het voor elkaar om haar d'r inentingen te geven. Na nog wat gemopperd te hebben was ze er al weer overheen en ging ze gewoon weer spelen met een vriendinnetje. Gelukkig maar. Ondertussen werden stoere meiden van 12 of 13 al niet meer door hun ouders begeleid, maar kwamen als groepje pubers de prik tegen baarmoederhalskanker halen. Heel stoer.

Welke opwinding dan ook het bleef koud, heel koud. Ik had me er al bij neer gelegd dat ik het niet meer warm ging krijgen. Na het eten heb ik dan ook maar een trui aangetrokken, omdat ik het gewoon vertik om de verwarming al aan te zetten. Het blijft belachelijk dat ik een trui aan moet trekken omdat ik het koud heb, terwijl ik vakantie heb! Misschien dan toch zo maar even wat tv kijken in bed, onder de deken.