Leenbakker slot

08-04-2014 21:10

Het einde van het Leenbakkerverhaal is een feit... althans, we hebben de kastjes staan die als nachtkastjes moeten dienen. Wel moet ik nog even het geld van de aanbetaling terug zien te ontvangen, maar dat houden we in de gaten.

Maandagochtend moest ik nog even op controle bij de verloskundige en werden moeder en kind binnen 10 minuten weer goed gekeurd. Ben gewoon echt nog geen 10 minuten binnen geweest. Alles was weer prima. Goede bloeddruk bij moeders, prima constante en duidelijke hartslag bij de kleine meid. Dat ik er langzaam maar zeker wel een beetje genoeg van begon te krijgen van deze zwangerschap en dat ik zo weinig kon was ook wel vrij standaard, dus ook niets nieuws of bijzonders onder de zon, maar een kindje baren op afroep is nog nooit iemand gelukt 2,5 week voor de tijd, dusss... We wachten nog even af. Wel weer goed om te horen dat alles weer in orde was en op schema lag. Dat de kleine meid zich nog lekker dagelijks meermalen omdraaide (hoofdje lag wel mooi diep in mijn bekken dus in die zin draait ze niet meer, maar het ruggetje en de billetjes gaan nog van links naar rechts en terug) betekende volgens de verloskundige dat ze het nog prima naar haar zin had daar binnen in mijn buik. Wanneer ze niet meer zo happy waren en wel geboren wilden worden, dan gingen ze wat meer stil liggen en werden ze rustiger, maar voor alsnog had ze dus nog alle ruimte en vermaakte ze zich wel... tja..

's Middags was de Leenbakker open en kon ik me dus richting Winterswijk begeven. Ik had de foto's van de breuken op mijn telefoon staan en heb die maar even laten zien. Of ik nog dezelfde kastjes wilde of dat ik eventueel iets anders uit wilde zoeken of mijn geld terug wilde, was de vraag. Heel simpel en snel opgelost. Ik had al even online gekeken of ze nog iets anders hadden en dat was wel het geval. Precies hetzelfde bedrag, dus mooi meegenomen. Ook deze pakketten werden netjes op de achterbank van mijn auto gelegd (dit keer hoefde ik het niet eens te vragen) en met een grote glimlach, maar wel zodat men door had dat ik het meende, heb ik nog even gezegd dat als deze kastjes ook niet goed zouden zijn dat ik dan zou bellen dat men ze op mocht komen halen en op dat zelfde moment nieuwe kastjes reeds in elkaar gezet bij ons op de eerste verdieping neer zou mogen gaan zetten. Hier werd wat lacherig over gedaan, maar het was helder dat ik er klaar mee was.

's Avonds hebben mijn ouders, Micha en ik de kastjes in elkaar gezet. Ik kon alleen de laatjes van handgrepen voorzien, maar heb toch wel wat gedaan :) En nu staan de kastjes mooi naast het bed en voldoen ze prima aan de eisen. Tip-top in orde. Nu zal het mij echter nog wel benieuwen hoe lang het precies gaat duren voor men gaat reageren op mijn klachtenmails, wat daar dan in staat en wanneer het geld van de aanbetaling in Doetinchem weer op de rekening staat... Helemaal het slot is het dus nog niet, maar het is in ieder geval zo ver dat we onze wekkers en lampjes weer netjes neer kunnen zetten.